مصرف خرما در بدنسازی


: 4239

خرما سرشار از کربوهیدرات، قند، مواد معدنی و ویتامین است. به همین دلیل در بین ورزشکاران و بدنسازان ارزش زیادی دارد

تاثیر خرما در ورزش و بدنسازی به گونه ای است که ورزشکاران و بدنسازان می‌توانند به این میوه سرشار از مواد معدنی تکیه کنند و همواره سعی کرده‌اند آن را در برنامه غذایی خود قرار دهند. خوردن چند عدد خرما در روز آهن مورد نیاز بدن را در حین ورزش تامین می‌کند و برای سلامت قلب مفید است و از بروز مشکلات قلبی در حین تمرین جلوگیری می‌کند. بنابراین، خوردن ۲ تا ۴ عدد خرما قبل از تمرین به ورزشکاران و بدنسازان بسیار توصیه می‌شود. در ادامه مزایای مصرف خرما برای ورزشکاران را بررسی می‌کنیم:

منبع انرژی برای بدن

از آن جایی که خرما سرشار از مواد معدنی و ویتامین است، سوخت بدن به حساب می‌آید. همان‌طور که یک ماشین بدون انرژی نمی‌تواند کار کند، بدن انسان بدون این مواد معدنی قادر به فعالیت نیست. هر خرما از حدود ۶۶ کالری و ۱۵ گرم شکر تشکیل شده است. یعنی هر خرما سرشار از انرژی است.

 خوردن ۲ تا ۴ عدد خرما قبل از تمرین به ورزشکاران و بدنسازان بسیار توصیه می‌شود.

پیشگیری از گرفتگی عضلات

پتاسیم ماده معدنی دیگر موجود در خرما است. مواد معدنی موجود در بدن ما در زمان ورزش کاهش می‌یابد و کمبود پتاسیم منجر به ضعف و اسپاسم عضلانی می‌شود. جالب ترین چیز این است که پتاسیم موجود در هر خرما بیشتر از مواد معدنی موجود در نوشیدنی‌های انرژی زا است. کمک به ریکاوی عضلات فواید خرما به تامین انرژی برای ورزشکاران محدود نمی‌شود. بعد از ورزش، ماهیچه‌ها به انسولین حساس می‌شوند و میزان گلیکوژن ذخیره شده در بدن به حداکثر مقدار خود می‌رسد. از این رو خوردن خرما به ویژه خرمای مضافتی باعث تسریع ریکاوری بدن پس از انجام ورزش های سنگین و تامین انرژی مصرفی بدن می‌شود. قند طبیعی خرما انرژی مورد نیاز را بدون افزودن کالری بیشتر تامین می‌کند خرما قند طبیعی است که برای تهیه اسموتی، شیر موز و دسرهای مختلف بدون افزودن کالری بیشتر به بدن استفاده می‌شود. تهیه شیر موز همراه با چند خرما انرژی زیادی برای بدنسازان فراهم می‌کند و به وزنه زدن آن‌ها کمک می‌کند. بنابراین توصیه می‌شود که بدنسازان خرما را فراموش نکنند.

 

ارتباط با ما

آدرس : استان خوزستان ، آبادان ، منیوحی ، پشت بازارچه کوثر 3

موبایل : 09902665871

ایمیل : info@sarimax.ir