خواص خرما برای کودکان


: 662

خرما منبع طبیعی فیبر است. کودکان بسته به سن‌شان باید روزانه ۱۵ گرم فیبر دریافت کنند. اگر کودکان فیبر کافی در رژیم غذایی خود دریافت نکنند، ممکن است با چالش‌های گوارشی مواجه شوند

خرما یک میان وعده فوق‌العاده برای کودکان نیز است. فقط مطمئن شوید کودک‌تان به خوبی توانایی جویدن را دارد:

حفظ سلامت و تنظیم دستگاه گوارش

خرما منبع طبیعی فیبر است. کودکان بسته به سن‌شان باید روزانه ۱۵ گرم فیبر دریافت کنند. اگر کودکان فیبر کافی در رژیم غذایی خود دریافت نکنند، ممکن است با چالش‌های گوارشی مواجه شوند که برای هیچ کس جالب نیست. علاوه بر این، فیبر می‌تواند به کودکان کمک کند تا مدت طولانی‌تری احساس سیری کنند.

دریافت آهن

متاسفانه بسیاری از کودکان دچار فقر آهن هستند. کودکانی که آهن کافی دریافت نمی‌کنند ممکن است احساس خستگی کنند و اشتهایشان کم باشد – دو چیز که ما قطعاً در مدرسه نمی‌خواهیم. خرما در کنار غذاهایی مانند گوشت قرمز و سبزیجات با برگ سبز منبع طبیعی این ماده معدنی مهم است که برای حفظ سطح انرژی و سلامتی خود به آن نیاز دارند.

کاهش دریافت قند اضافه شده

قندهای افزوده در میان وعده‌ها و غذاهای بچه‌ها رایج است. خوردن بیش از حد قندهای افزوده شده به تعدادی از مشکلات سلامتی بالقوه از پوسیدگی تا چاقی کمک می‌کند. خرما طعم شیرینی را با شکرهای غیر افزودنی (یا طعم یا رنگ مصنوعی) ارائه می‌دهد. وقتی بچه‌ها برای آب نبات التماس می‌کنند، سعی کنید به جای آن این میوه‌های تازه را پیشنهاد دهید.

 کمک به تقویت استخوان ها

استخوان‌های کودکان پیوسته در حال رشد هستند و برای حمایت از استحکام آن‌ها به ماده معدنی به نام کلسیم نیاز دارند. خرما استخوان‌های کودک را با این ماده معدنی مهم تقویت می‌کند تا به حفظ سلامت و استحکام آن‌ها کمک کند.

 

ارتباط با ما

آدرس : استان خوزستان ، آبادان ، منیوحی ، پشت بازارچه کوثر 3

موبایل : 09902665871

ایمیل : info@sarimax.ir