خواص خرما برای خانم ها


: 683

در مقایسه با سایر آجیل‌ها، خرما دارای محتوای آنتی اکسیدان بالایی است. اسید فنولیک، کاروتنوئیدها و فلاونوئیدها آنتی اکسیدان های اولیه موجود در خرما هستند.

خرما برای خانم‌ها نیز خواص ویژه ای دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

خواص خرما در بیماری‌های زنانه

طبق داده‌های جهانی سرطان، حدود ۱۰ میلیون زن در سراسر جهان به سرطان مبتلا هستند.

شایع‌ترین سرطان‌ها در زنان سرطان دهانه رحم، ریه، سینه و پوست است. خرما سرشار از آنتی اکسیدان است که از سلول‌های شما در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.

این مواد شیمیایی ناپایدار که به عنوان رادیکال‌های آزاد شناخته می‌شوند، پتانسیل آسیب رساندن به بدن و ایجاد سرطان را دارند.

خواص خرما در بارداری

در مقایسه با سایر آجیل‌ها، خرما دارای محتوای آنتی اکسیدان بالایی است. اسید فنولیک، کاروتنوئیدها و فلاونوئیدها آنتی اکسیدان های اولیه موجود در خرما هستند. از قدیم به مادران باردار به دلایل مختلف توصیه به خوردن خرما شده است. خرما سرشار از فیبر و پتاسیم است که هر دو برای یک بارداری سالم ضروری هستند.
 از قدیم به مادران باردار به دلایل مختلف توصیه به خوردن خرما شده است.

خواص خرما برای زایمان

علاوه بر این، خرما حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی است که می‌تواند به جلوگیری از نقایص مادرزادی و سایر مشکلات در دوران بارداری کمک کند. علاوه بر این، خرما می‌تواند به کاهش خطر عوارض حین زایمان کمک کند و آن را به بخشی ضروری از رژیم غذایی هر مادر باردار تبدیل کند.

خواص خرما در دوران شیردهی

خرما یک منبع تغذیه عالی برای زنان باردار است. منبع خوبی از کلسیم  که برای رشد استخوان ضروری است. یک عدد خرما حدود ۱۵۰ میلی گرم کلسیم دارد که ۴ برابر بیشتر از مقدار موجود در یک لیوان شیر است. مصرف روزانه خرما می‌تواند اسکلت قوی برای رشد سالم کودک را تقویت کند. خرما همچنین حاوی آمینو اسیدها و کربوهیدرات های مورد نیاز زنان باردار در دوران بارداری است. علاوه بر این، خرما منبع غنی ویتامین B16 (اسید فولیک) است که خطر ابتلا به نقص‌های مادرزادی را کاهش می‌دهد. خرما به تقویت سیستم ایمنی مادر و کودک کمک می‌کند و همچنین سطح هموگلوبین طبیعی را نیز بهبود می‌بخشد.

خواص خرما برای پیشگیری از هموروئید بارداری

هموروئید به دلیل افزایش فشار روی رگ‌های خونی در ناحیه رکتوم (روده بزرگ) ایجاد می‌شود و می‌تواند بسیار دردناک باشد. بسیاری از زنان متوجه می‌شوند که افزایش مصرف فیبر می‌تواند به کاهش خطر ایجاد هموروئید کمک کند. خرما منبع عالی فیبر رژیمی است و فواید بسیار دیگری نیز دارد. خرما سرشار از آهن است که برای زنان باردار ضروری است و همچنین حاوی پتاسیم، منیزیم و کلسیم است. به همه این دلایل، تصور می‌شود که مصرف خرما برای زنان باردار در کاهش خطر ایجاد هموروئید مفید است.

 مصرف خرما برای زنان باردار در کاهش خطر ایجاد هموروئید مفید است.
 

ارتباط با ما

آدرس : استان خوزستان ، آبادان ، منیوحی ، پشت بازارچه کوثر 3

موبایل : 09902665871

ایمیل : info@sarimax.ir